Hae tästä blogista

tiistai 14. toukokuuta 2019

Huhtikuun kirjaostokset ja nyt luen -hehkutus

Esittelen huhtikuun kirjaostokset nyt melko myöhäisessä vaiheessa, koska (muka) unohdin koko jutun. Ostokirjanpitoa olen toki pitänyt, mutta en tosiaan ole “muistanut” esitellä ostoja blogissani aiemmin.

Kas tässä, neljä uutta.


1. Mo Hayder: Tokyo
2. Tatiana de Rosnay: Sarah’s Key
3. Yasunari Kawabata: The Sound of the Mountain
4. Xiaolu Guo: A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers


Olen tähän mennessä ostanut 29 kirjaa (plus tässä kuussa kaksi, mutta niitä ei vielä lasketa). Tänä vuonna ostamistani kirjoista olen lukenut 6 ja kaksi on parhaillaan luvussa. Toinen noista kahdesta on helmikuussa ostamani Stuart Turtonin The Seven Deaths of Evelyn Hardcastle.


Olen halunnut lukea Evelynin jo pitkään, mutta kirja on myös arveluttanut minua. Yliluonnolisuus ja maaginen realismi sekä ajalla “leikkiminen” kiehtovat, mutta samaan aikaan työntävät pois luotaan.

Ote kirjan kuvauksesta:

“She's (Evelyn Hardcastle) been murdered hundreds of times, and each day, Aiden Bishop is too late to save her. Doomed to repeat the same day over and over, Aiden's only escape is to solve Evelyn Hardcastle's murder...”

Olen kuulkaa totaalisen koukussa! Tämä on atmosfäärinen ja kiero romaani, jota tekee mieli olla lukemassa koko ajan. Luen pääasiassa realistista kirjallisuutta, joten koen tämän virkistävän erilaisena ja uniikkina.

6 kommenttia:

  1. Sain jokunen vuosi sitten joululahjaksi tuon Xiaolu Guon kirjan. Tykkäsin. Joko olet lukenut sen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole vielä lukenut, hyllyssä olisi samaiselta kirjailijalta myös I am China. Sekin lukematta :D Guolta olen toistaiseksi lukenut vain hänen muistemateoksensa.

      Poista
    2. Mulla oottaa kans hyllyssä lukuvuoroaan tuo I am China. Kumpi ehtii ensin? :D

      Poista
    3. Mulla on sen verran paljon "kiireellisiä" kirjoja kasassa ennen Chinaa, että ihan heti en saa sitä lukuun :D

      Poista
  2. Olen lukenut Sarah`s Key teoksen ja se on minusta ihana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olenkin kuullut, että moni on pitänyt tuosta kirjasta ja siksi sen itsekin haluan lukea!

      Poista

Kiitos paljon kommentistasi! Vastaan kaikkiin kommentteihin (paitsi mahdollisiin epäasiattomuuksiin en välttämättä jaksa), vaikka joskus vastaaminen voi vähän kestää.