Hae tästä blogista

keskiviikko 2. syyskuuta 2015

Elokuun ostokset

Elokuu oli melko seesteinen kuukausi kirjahankintojen saralla: ostin vaivaiset neljä kirjaa, mikä on tämän vuoden vähimmäisennätys. Kaiken lisäksi yksi kirjoista on värityskirja. Mietin viitsinkö laskea sitä edes ostoihin mukaan, mutta onhan sekin kirja.


Johanna Basford - Enchanted Forest: Ostin jo jokunen aika sitten puuvärit, koska halusin piirtää. Niin kävi, etten edelleenkään ole mystisesti tässä vuosien saatossa oppinut piirtämään, joten täytynee tyytyä värittämään. Basfordin kirja tarttui mukaani Sainsburys'ta (ruokakauppa) hintaan £4,99. Kaikenlaiset mindfulness-hapatukset jätän omaan arvoonsa ja väritän kun värityttää, eli silloin kun olen levoton ja keskittymiskyvytön.

Penny Hancock - The Darkening Hour: Koska olen sen arvoinen. No ei vaan, olen lukenut Hancockilta aiemmin Tidelinen, joka oli ihan hyvä. The Darkening Hour minun on pitänyt lukea jo aikoja sitten, mutta olen tässä välissä mennyt sekaisin kirjojen nimissä. Tämä kun piti alun perin julkaista nimellä Meantime.

David Walliams - Mr Stink: Pakko lukea ja kun se tuli eteen pilkkahinnalla, niin poimin talteen. Kirjastosta tämän ehkä saattaisi saada lainaksi, mutta en mene lasten osastolle kirjastossa, koska se on erillinen huone ja minua alkaa ahdistaa jo ovella. Tosin huoneessa ei ole ovea, mutta silti.

Li Ang - The Butcher's Wife: Teurastajan vaimo puuttuu kuvasta, koska se lähti matkalle autuaammille lukumaille. Kirjan olen jo lukenut ja siitä liikuttunut.


Kustantamolta pyydetyt ja saadut kirjat

Pasi Pekkola - Lohikäärmeen värit: Olen jo lukenut kirjan, mutta sulattelen tarinaa vielä. Tässä vaiheessa voin kuitenkin sanoa, että kyseessä on mielestäni kansainvälistä vertailua kestävä romaani. Pidin kovasti, pidempi lätinä tulee kun olen kirjoittanut sellaisen.

Henning Mankell - Ruotsalaiset saappaat: Olen lukenut Italialaiset kengät, joten on luonnollista lukea myös Ruotsalaiset saappaat. Sitä paitsi Mankell on i h a n a.

Elokuun saldo on täten yhteensä kuusi kirjaa, kun lasketaan arvostelukappaleet mukaan.

6 kommenttia:

  1. Hyvä vinkki tuo Mankell. En pysy julkaisutahdin perässä. Luin kesällä Italialaiset kengät ja pidin. Pidin sen saari miljööstä erityisesti. Aloitin Mankellin keräämisen kesällä, ainakin puolet puuttuu, liikkuvat onneksi hyvin.

    Sain tuon Basfordin Salaisen puutarhan viikolla. Kyllä se kirjoihin kuuluu, siitä saa leimankin Suomalaisessa. Tuo Basrford on siis suomennettu (!) Varmaan tuo Forest on myös. Selailin tuota ja pidän eli kuviot ovat tarpeeksi hentoja. Todella hyvin tehty. Tilasin netin kautta muutaman jännän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mankell aika harvakseen nykyään julkaisee, kait. Tai sitten minultakin on mennyt jotain ohi. Olen ollut Mankell-fani jo Wallander-sarjan ekasta kirjasta lähtien ja siitä sitten laajenin lukemaan Mankellin muitakin romaaneja. :-)

      Juu, onhan tuossa värityskirjassa vissiin muutama lause siellä täällä. En ole toistaiseksi värittänyt kuin hieman yhtä kuvaa. Minulle riittää tuossa kirjassa väritettävää varmaan loppuelämän ajaksi :D

      Poista
  2. Kirjoitin sinulle tuon aiemman tekstin ja en osannut yhdistää tuota uutuutta Italialaisiin kenkiin. Pidin valtavasti Italialaisista kengistä. Minulla on ollut mielessä, että uusi Mankell puuttuu, mutta se ei ole tuo. Ymmärsin vasta äsken noiden kahden kirjan yhteyden! Kaiken huipuksi puolisoni tarjosi tuota uutta minulle tänään. Toki sanoin, kiitos joo. En olisi koskaan arvannut, että tuo tarina jatkuu. Hienoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin pidin Italialaisista kengistä. Ruotsalaiset saappaat on itsenäinen jatko-osa sille. Olen jo aloitellut kirjaa ja sama tunnelma löytyy kuin Italialaisissa kengissäkin. Tykkään kovasti!

      Poista

Kiitos paljon kommentistasi! Vastaan kaikkiin kommentteihin (paitsi mahdollisiin epäasiattomuuksiin en välttämättä jaksa), vaikka joskus vastaaminen voi vähän kestää.